Vježbanje = zadovoljstvo!

piše: Jelena Kutleša

Većina nas koja se odluči na vježbanje ima različita očekivanja: od poboljšanja držanja, učvršćivanja mišića i što je najuvriježenije – smanjenja težine.
Međutim, bit vježbanja ne bi trebala biti samo u tome. Ono prije svega treba biti zadovoljstvo koje se projicira iz naše glave (odnosno mozga). Puno puta sam se našla u situaciji da ljude nagovaram na vježbanje.

No, rezultati će, na kraju krajeva, biti postignuti tek u trenutku kada osoba posloži stvari u svojoj glavi. Kada se netko odluči na vježbanje, zadovoljstvo prvenstveno treba naći u činjenici da radi nešto za sebe – a to je pokazatelj snage volje.

U vježbanju nije nužno pratiti trendove, no s druge strane, različite vrste treninga mogu pomoći čovjeku da se “pronađe” u onoj tjelesnoj aktivnosti koja mu najbolje odgovara.
Naš mozak je onaj glavni pokretač koji nam pokazuje put i jedini može znati što nas čini sretnim i zadovoljnim. On je taj (mozak) koji prima, obrađuje i u krajnosti realizira informacije.Također, odgovoran je I za prijenos informacija o pokretima koje mišići trebaju vršiti. Zato je nužno u toku treninga “uključiti mozak”.

Drugim riječima, svatko izabire svoju vrstu treninga (bilo to mat, spinning ili trampolin) ovisno o onome što mu najviše odgovara, kakva mu je motivacija i na kraju zadovoljstvo.

Jedan savjet…

Kod odabira tipa treninga, vodite računa i o učinkovitosti treninga na vaš mišićno-koštani sustav u cjelosti… o utjecaju stabilnosti kralježnice, a ne samo o stabilnosti tijela.
Nedavno je Sjeverno-američka asocijacija za studiranje pretilosti objavila članak o radionici nazvanoj Neurobiologija vježbanja.

Prenosimo vam neko najznačajnije stavke tog članka…
Vježbanje:
• Unapređuje zdravlje mozga, uključujući oboje i strukturu i funkciju
• Unapređuje vezu između nerava. Ovo objašnjava razvijanje vještina u bilo kojem sportu
• Potpomaže rast mozga, i podržava zaštitu neurona(nervnih ćelija)
• Povećava sposobnost učenja i adaptiranja na promjene
• Pomaže smanjiti negativne posljedice povrede mozga
• Smanjuje negativno ponašanje koje je rezultat iznenadnog stresa
• Povećava sposobnost mozga da se zaštiti od fizičkih utjecaja kao što su toplota i upala
• Ubrzava metabolizam mozga
• Smanjuje depresiju
• Smanjuje efekte starenja na mozak

Mislim da sam vam dala motivacije i dovoljno razloga za vježbanje,a na vama je da napravite prvi korak.

Stoga vidimo se u Vježbaonici…
SPORTSKI POZDRAV!