Naučite kako da vam rutina bude saveznik

[Piše: Jelena Pešut]

Ljudi su robovi navika.
Koliko god se opiremo ideji da svakodnevno prolazimo istu rutinu, zapravo su navike nešto što nas čini sposobnima odraditi puno stvari u malo vremena. Kod tjelesnih kretnji događa se ista stvar. Svakodnevni isti položaj tijela dok sjedimo za računalom, isto sagibanje tijela kada želimo nešto podići s poda, isti način na koji izvodimo osnovne kretnje poput čučnja, iskoraka, rotacije tijela posljedica su rutine u koju naše tijelo “upadne“ kada ga ne obogaćujemo s novim i raznolikim kretnim obrascima.

Problem je još veći ukoliko kretne obrasce usvajamo na urođene ili stečene tjelesne deformacije. Svatko od nas naslijeđuje određenu tjelesnu posturu koja se tijekom života može pogoršati ili poboljšati ukoliko osvjestimo što i zašto izvodimo krivo i na taj način prestanemo biti robovi navika istovrsnih tjelesnih kretnji.

Rutina kretnih obrazaca se stvara i kada kroz duži vremenski period izvodimo istu tjelesnu kretnju poput trčanja, vožnje bicikla ili rolanja. Izvodeći sat vremena istu aktivnost poput trčanja, naše tijelo stalno izvodi istu dužinu koraka, istu amplitudu u kukovima, koljenima i gležnjevima, isti obrazac postavljanja stopala na podlogu.  Na taj način stvaramo plodno tlo za stvaranje različitih tjelesnih disbalansa. Oni su jedan od uzroka boli u pojedinom segmentu lokomotornog aparata i plodno tlo za ozljedu.

Da se razumijemo, ponavljanje istih kretnih obrazaca tijekom svakog dana ne možemo izbjeći, no možemo smanjiti mogućnost nastanka disbalansa ili ozljede. Rad na boljoj tjelesnoj posturi omogućava ekonomičniju i efikasniju potrošnju mišićne energije tijekom izvođenja kompleksnijih tjelesnih pokreta. Rutina s  kojom izvodimo poznate kretne strukture tada postaje nešto što nam olakšava a ne otežava svakodnevicu.

Danas imamo situaciju da 90% odraslih tijekom izvođenja cikličke aktivnosti trčanja ne poznaje osnove tjelesne posture, kako se odgurivati od tla, kako postaviti stopala na podlogu ili kako raditi rukama tijekom trčanja. A sve su to faktori koji itekako utječu na potrošnju energije, ali i količinu stresa koju podnose naši zglobovi tijekom trčanja.

Naučite kako da vam rutina bude saveznik na putu do zdravijeg i ekonomičnijeg pokreta.

Vidimo se u Vježbaonici !

Leave a Comment