KAKO DA BUDEM ZGODNIJA

Pitanje na koje će vam mnogi dati odgovor- nikako. Zgodan se rodiš ili ne rodiš. Tu ne možeš ništa. Drugi će reći da je važno skinuti višak kilograma. OK, ako imate višak kilograma neće škoditi da ih se riješite, no vidjeli smo osobe koje su skinule sve prekomjerne kilograme kroz nezdrave dijete i bez aktivnosti. Jesu li postali zgodni? Ne, oni izgledaju bolesno.

Što je tajna „zgodnoće“?

Budući da nas u Vježbaonici ljudsko tijelo fascinira, volimo ga i radimo s njim, volimo promatrati promjene. Kada nastaju, kada se počinju događati, što na njih utječe te mogu li se i kako modificirati. Imamo sreće da nam povjerenje za rad s njihovim najdražima daje i puno roditelja te smo tako u mogućnosti promatrati i razvojne faze u mlađim dobnim skupinama. Evo naših zaključaka temeljenih na godinama iskustva, rada i edukacije…

„zgodno“ znači

Tijelo koje je skladno razvijeno u kojem svaki mišić (ili bar dominantna većina) vrši svoju funkciju u optimalnom omjeru tako da ne preuzima teret drugih mišića niti odlazi u drugu krajnost-neaktivnost. Kada tijelo ovako funkcionira, svi se mišići razvijaju na potrebnu razinu te time osim optimalne jakosti i izdržljivosti imaju i optimalan izgled. Time tijelo i sami pokreti izgledaju skladno. Ovo je neka naša definicija zgodnoće.

možete postati zgodniji

Sukladno gore napisanoj definiciji zgodnoće, tvrdimo da možete postati zgodniji. Trening tu može pomoći, no samo ako je dobro strukturiran. Većina uobičajenih treninga će na žalost samo produbiti razliku između onih preaktivnih i neaktivnih mišića. Upravo to mi u Vježbaonici imamo za cilj. Dovesti vaše tijelo u ravnotežu u pokretu ali i u statičnim fazama. Kada to postignemo, naša vježbačica i naš vježbač ne samo da postaju jači i sposobniji nego i zgodniji. Njihov se napredak vidi i u aktivnim i u manje aktivnim fazama (nakon vježbanja kod nas više nema pasivnih faza).

Zgodnoća nije urođena i nepromjenjiva

Primijetili smo kod klinaca s kojima smo radili da je skladnost njihovih pokreta u direktnoj vezi sa skladnim razvojem njihovog tijela. Dakle, što su pokreti optimalniji, tijelo se optimalnije razvija te stvara predispozicije za zgodnoću kada dijete odraste. Naravno pod uvjetom da se nastavi tako kretati. Dodat ćemo ovdje kako je faza razvoja izuzetno važna te ako ste roditelj-ne želite propustiti djetinjstvo svoga djeteta kako biste mu pomogli razviti pravilne kretne obrasce te skladno tijelo jer djeca najbrže napreduju, najpotpunije prihvaćaju i ono usvojeno u djetinjstvu ostaje s njima cijeli život. I na kraju, znate li najbolji način na koji možete utjecati na svoje dijete? Primjerom!

Znamo da će biti onih koji baš ne vjeruju ovome jer imaju malo krive noge ili su im listovi „debeli“, možda im guza nije zaobljena kako treba ili su im ramena „prirodno“ spuštenija.

Zglobovima i kostima na nogama upravljaju mišići. Mišići su ti koji mogu iskriviti noge bilo prema unutra ili prema van. Imali smo odličnih rezultata s „ispravljanjem“ nogu kod naših vježbača. Debeli listovi mogu značiti da listom kompenzirate nešto te će vam pomoći aktivacija neaktivnih mišića. Samo ih trebamo nagovoriti da rade svoj posao. A u tome smo jako dobri. Nakon toga malo istezanja listova kako bi bili funkcionalni cijelom svojom dužinom, ne samo na sredini i to je to. Mišić se stanjuje i izdužuje, a listovi više nisu debeli. Guza? Dio kojim se neki ponose dok ga većina pokušava skriti. Pravilnim vježbanjem možemo utjecati na sve. Veličinu, zaobljenost, ravnomjernost, izbočenost… A ramena, kada trup radi svoje, ramena stoje gdje treba. Ne nose niti višak niti manjak tereta, to im pomaže da stoje točno kako treba. I vi umjesto umorno izgledate moćno.

Što mislite vrijedi li probati? Hrpa naših vježbača se uvjerila da se trud isplati. Možda je vrijeme i da se vi uvjerite.