Hidratacija tijekom dana i tijekom treninga

Objavljeno: 28. 11. 2019. Podijeli na

Ovo nije još jedan „pij više vode tekst“!

Kada otkriješ što voda zapravo čini našem organizmu, adekvatna hidratacija će se popeti na tvojoj listi prioriteta. A zatim ćemo ti otkriti tajne majstora hidratacije pomoću kojih ćeš lako doći do željene količine tekućine u organizmu.

Voda te pomlađuje

Svi smo bar nekad vidjeli sliku isušenog riječnog korita ili njive tijekom ljeta na kojoj je zemlja popucala. Isto se događa i s našom kožom koja brže stari budući da nema dovoljno vode koja između ostalog raznosi tvari tijelom. Donosi ono potrebno te odnosi nepotrebno.

Već na koži nam je to teže primijetiti jer promjena sama ne izgleda tako dramatična, no sve se ovo događa i u unutrašnjim organima, a tamo tek nemamo nikakav uvid u nivo štete koji nam čini dehidracija.

Ostavljamo li tijelo dovoljno često i dugo s nedovoljno tekućine, pojavit će se efekt bržeg i što je najvažnije nepotrebnog starenja.

Što misliš, zašto imamo toliko kozmetičkih proizvoda kojima je cilj upravo hidratacija? No, to nikako ne može zamijeniti unos vode u organizam. Iako hidratizirajući preparati mogu pomoći našem površinskom sloju da bude hidratiziran, hidratacija organizma se događa iznutra prema van.

Daš li pak tijelu dovoljno vode, svi će se procesi odvijati brzo i kvalitetno.

Nedostatak vode uključuje „pustinjski mode“ te sve funkcije osim onih za preživljavanje prestaju biti prioritetom, zaustavljaju se da se produži preživljavanje do sljedeće čaše vode.

Kvaliteta i zdravlje kože nisu najvažnije za preživljavanje jednako kao i čišćenje otpadnih tvari. Dakle, pati probava, izgled, čak i brzina i kvaliteta razmišljanja te još sijaset funkcija koje su ti zaista potrebne za sjajne svakodnevne rezultate kojima stremiš.

Isključi dakle „pustinjski mode“ unoseći dovoljno tekućine (vode). Osjećat ćeš se mlađe i izgledati mlađe. Neka tijelo konačno izađe iz stanja krizne situacije.

Zašto piti baš vodu

Sve što zovemo napitkom i sve što je u tekućem stanju ne znači da hidratizira naš organizam. Možda postoje i učinkovitiji napici koji više hidratiziraju naše tijelo jer imaju elektrolite i tvari koje su potrebne organizmu, no uz donekle urednu prehranu i ne pretjeran ritam vježbanja i treninga, ovo ti jednostavno nije potrebno.

Voda je savršeno dobra za piće i s njom nećeš pogriješiti.

Nećemo niti spominjati dostupnost i nisku cijenu kao argumente da ju češće konzumiramo.

Voda je lijek protiv mamurluka

Naše tijelo alkohol, slatke i gazirane napitke samo na početku, u prvom kontaktu prepoznaje kao tekućinu. Istog trenutka kada bolje analizira sastav putem naših osjetila, većinu tih napitaka svrstava u red otrova. Kada se to dogodi, prvi i jedini cilj našeg organizma je izbaciti to iz sustava. To čini koristeći vodu koja se već nalazi u organizmu.

Dakle, napitak umjesto da donese vodu u organizam, koristi naše rezerve za čišćenje od samoga sebe. Ovo je ujedno odgovor zašto slatkih i gaziranih napitaka kao i alkohola možemo popiti puno više nego što možemo popiti vode.

Dakle, i kod konzumacije napitaka koji nisu voda potrebno je konzumirati vodu kako bi tijelo brže izbacilo toksine. Mamurluk kao posljedica konzumacije alkohola događa se upravo zbog toga što nismo unijeli dovoljno tijelu potrebne tekućine bez obzira koliko pića popili. Tijelo dehidrira od previše tekućine. Ovo zvuči apsurdno, no istinito je.

Dakle, ako niste upravo sada odlučili da više nikada nećete popiti alkohol, što je naša preporuka, odlučite bar da ćete tijekom konzumacije piti i dovoljnu količinu vode. To će otjerati mamurluk iz vašeg života.

Voda pospješuje rezultate vježbanja

Pijuckaš li vodu tijekom treninga, tijelo će biti slobodno dati sve od sebe kako bi postiglo bolje rezultate. Ako tijelo ne osjeti dotok vode, krenut će prema pustinjskom modu, a tada će ga na pravu akciju punim kapacitetom potaknuti samo smrtna opasnost. Nadamo se da se s njom ne suočavaš baš često.

Česti gutljaji vode daju potrebno samopouzdanje tijelu koje tada daje najbolje rezultate, a upravo to je ono što želiš na svakom svom treningu. To znamo. Zato drži bočicu uvijek pored sebe.

Sada kad znaš kako voda djeluje na organizam te što mu služi za najbolju izvedbu, vjerujemo da ćeš piti više.

No, nekima to neće biti baš lako. Ako imaš problem s pijenjem vode, što je zapravo iznenađujuće česta pojava, za sljedeći tjedan ćemo za tebe pripremiti savjete koji će ti značajno pomoći kod toga da hidratacija postane jednostavna, laka i što više automatska akcija koja ne iscrpljuje tvoj kapacitet donošenja odluka.

Zanima te kako energetski napici djeluju na tvoj organizam i zašto ih ne preporučujemo? Pročitaj u tekstu „Što zapravo rade energetski napici“. 

Tekst posebno preporučujemo roditeljima.

Pozdrav od stručnog time Vježbaonice!