Piše: Jelena Pešut

Evo i mi iz Vježbaonice krećemo sa x razloga za ovo ili x razloga za ono. No, ovaj put je to stvarno opravdano. Oni koji su probali naš program trampolin treninga uočili su neke dobrobiti ovoga načina vježbanja. Evo nekih činjenica o tome što se u tijelu događa tijekom skakutanja, jednako važnih za one koji su probali trening i za one koji se tek na to pripremaju.

  1. ovaj način vježbanja/igranja najlakše je prihvatiti ljudima koji se ne smatraju baš sportskim tipovima i nisu za fizička naprezanja. Čak i osobe koje nikada u životu nisu vježbale „navukle“ su se na trampolin.
  2. oslobađa od stresa i umiruje. Dokazano je da već 10 minuta skakanja na trampolinu umiruje um i usporava frekvencije mozga koji sa rada na beta frekvenciji prelazi na alfa valove koji su znak opuštenosti i nedostatka stresa.
  3. detoksificira! Limfni sustav odvodi toksine iz organizma skupljene na međustaničnoj razini. Budući da je linfni sustav sličan krvotoku no nema srce koje ga pumpa kroz organizam, limfa se tijelom pokreće kontrakcijama mišića. Ovaj sustav funkcionira samo dok pokrećemo sve mišiće, a znamo da danas u uobičajenom načinu života to gotovo nitko ne radi. No trampolin je lijek za to budući da skakanje na trampolinu ubrzava protok limfe kroz cijelo tijelo te tako ubrzava i izbacivanje toksina iz tijela.
  4. ispravlja držanje tijela. Oni koji su probali skakati uvjerili su se kako je teže skakati ako tijelo nije u pravilnom položaju, stoga tijelo samo sebe korigira i drži se ispravno za vrijeme skakanja. Time ojačavamo mišiće koji nam pomažu u tome da tijelo držimo u pravilnoj poziciji čak i kada siđemo sa trampolina.
  5. ova se vrsta treninga zove i „stanična masaža“ budući da je tijelo čas u bestežinskom stanju, čas podnosi jaču silu gravitacije, stanice se međusobno „guraju“ te zapravo masiraju jedna drugu. Opet, postižemo bržu izmjenu tvari ali i jačanje staničnih membrana.
  6. faza doskoka na trampulinu snaži ravnomjerno sve mišiće tijela kao niti jedna druga vježba i to sve na blag način bez traume ili prevelikog opterećenja na bilo koji mišić ili zglob.
  7. povećava gustoću kostiju. Dokazano je da skakanje na trampolinu tri puta tjedno povećava gustoću kostiju. Ovo istraživanje ide u prilog istraživanjima koja govore da je za prevenciju osteoporoze puno bitnije fizičko kretanje nego unošenje većih količina kalcija.
  8. skakanje na trampolinu pomaže riješavanju problema u centrima za ravnotežu i otklanjanju vrtoglavice.

Pored svih ovih razloga, spomenut ću još kako je skakanje na trampolinu pravi fizički trening koji povećava kondiciju, jača srčani mišić i od kojeg ćemo se dobro oznojiti.

Jesam li spomenula da je jaaaako zabavno!?

Dodali smo za vas još jedan novi termin trampolin treninga, prijavite se osobno, telefonom na broj 0959180046 ili online.